От Spotify официално публикуваха своя пълен Loud and Clear отчет за 2023 г., разкривайки спецификата на изплащанията през изминалата година и предоставяйки актуален поглед върху ставката на възнаграждения за слушане.
В най-новия си отчет, базираната в Стокхолм платформа подчертава, че е изплатила общо 48 милиарда долара на индустрията (включително 9 милиарда долара през 2023 г.).
Платформата насочи внимание към множество тематики, но фокусът върху разнообразните източници на приходи е открояващата се тема на фона непрекъснатия растеж на потребителите на нововъзникващите за Spotify пазари. По-рано услугата отчете средно 602 милиона активни потребители месечно за четвъртото тримесечие на 2023 г. – като 54% от хората живеят извън Северна Америка и Европа.
Независимо от дългосрочния им потенциал обаче много музикални пространства извън споменатите два континента в момента изпитват трудности с монетизацията. Въпреки това Luminate идентифицира общо 1,04 трилиона слушания в Индия през 2023 г., на второ място след САЩ с 1,45 трилиона, и Бразилия с 373,5 милиарда, но все пак силно обсъжданата ставка на възнаграждение спрямо слушане все още намалява.
Имайки предвид това, от Spotify посочват, че “артистите могат да започнат да се доближават до 1 милион долара на година [в хонорари за запис] с около 4-5 милиона месечни слушатели или 20-25 милиона месечни стрийма”.
11 600 артисти са надхвърлили 100 000 долара възнаграждения от Spotify през 2023 г., а 1 250 са стигнали до категорията от 1 милион долара, разкрива още отчетът.
Брой артисти в различните категории за възнаграждения на Spotify – Recording and Publishing, 2023 г.
$1 000 или повече: 259 700 артисти (с 20 700 повече през годината)
$5 000: 103 400 (+10,400 на годишна база)
$10 000: 66 000 (+8 100 на годишна база)
$50 000: 20 500 (+2 500 на годишна база)
$100 000: 11 600 (+1 500 на годишна база)
$500 000: 2 620 (+370 на годишна база)
$1 000 000: 1 250 (+180 на годишна база)
$2 000 000: 570 (+100 на годишна база)
$5 000 000: 170 (+40 на годишна база)
$10 000 000: 60 (+20 на годишна база)
Следователно 2023 г. представлява “първата година в историята“, в която изпълнителите, които не са под шапката на големи лейбъли, “отчитат около половината от това, което цялата индустрия генерира в Spotify”.