През 18-годишното си съществуване Spotify не е имал раздел за коментари към своята музика. Това го отличава от други музикални платформи като SoundCloud, YouTube и TikTok, ако TikTok може да бъде считан за музикална платформа.
Сега това е на път да се промени – поне когато става въпрос за подкасти, хоствани в Spotify.
На 9 юли услугата за стрийминг на музика обяви официално, че е започнала да въвежда възможността за публикуване на коментари в подкасти – ход, който според тях е ключов за способността на подкастърите да се докоснат още повече до публиката си.
Това е в допълнение към новото приложение Spotify for Podcasters, което позволява на подкастърите да управляват своите предавания – включително управление на присъствието си в Spotify, проверка на статистики и интеракция с публика – от мобилни устройства.
“Подкастовете исторически са били едностранен формат и въпреки че от известно време предлагаме други функции за интерактивност като анкети и Q&A, хората ни казаха, че искат повече начини за директно свързване”, сподели вицепрезидентът на Podcast Product за Spotify Maya Prohovnik в интервю за блога на стрийминг платформата.
За да подкрепи твърдението си, че потребителите искат повече интеракции, Spotify представи някои статистически данни: повече от 9 милиона уникални слушатели са използвали Q&A или анкета на подкаст само тази година, а Q&A отговорите и гласовете от слушатели са се увеличили с 80% на годишна база.
Prohovnik подчертава, че интерактивността означава по-голяма лоялност на публиката.
“Открихме, че слушателите, които комуникират с дадено шоу, са четири пъти по-склонни да се върнат към това шоу в рамките на 30 дни”, казва тя. “Те също слушат два пъти повече часове на месец средно от тези, които не го правят. Така че наистина има нещо специално – и нещо осезаемо – в създаването на възможност за тази връзка”.
С коментарите към подкастите на Spotify, естественият въпрос е: ще се случи ли същото с музиката в Spotify?
От Spotify все пак намекнаха, че обмислят точно това: Prohovnik отбеляза допълнително в интервюто си, че коментарите “отдавна са искана функция както от подкастъри, така и от слушатели на Spotify”.
Ако Spotify пусне коментари за музика, този ход не би бил непременно революционен; в крайна сметка тези, които слушат музика в YouTube, SoundCloud или Genius, вече могат да коментират песни.
Идеята за превръщане на потреблението на музика в социално онлайн събитие е особено голям приоритет в услугите за стрийминг на музика в Китай, които може би са поели водеща роля в иновациите на социалната страна на потреблението на музика.
Така че темата за коментари под отделните тракове – както от гледна точка на услугата за стрийминг, така и от артистите – е налице.
Източник: Music Business Worldwide