Коя платформа е с повече абонати – Netflix или Spotify? С разширението на опциите си за абонамент, за да включва допълнителни нива (като Netflix), Spotify продължава да бележи значителен растеж.
Главният изпълнителен директор на Spotify Daniel Ek потвърди по време на скорошен разговор с инвеститори, че Spotify е достигнал 246 милиона плащащи абонати. Той споделя, че тези клиенти “искат много по-добра версия на Spotify” и вярва, че са готови да платят за нея. Ek допълва, че ново ниво на Spotify, Premium Deluxe, е насочено към тези клиенти – с приложена премиум цена.
“Нещо, което може да бъде с 5 долара над текущото премиум ниво; вероятно е с цена около 17 или 18 долара. Но нещо като луксозна версия на Spotify, която има всички предимства, които има нормалната версия на Spotify, но много повече контрол, много по-високо качество навсякъде и някои други неща, за които все още не съм готов да говоря”, споделя Ek.
Плановете на Spotify за HiFi ниво досега бяха vaporware – често се говори за тях, но никога не са се виждали или чували от потребителите, а и не само. Причина за това е лансираното от Apple Music Dolby Atmos пространствено аудио без допълнително заплащане.
Междувременно подходът на Netflix за премахване на споделянето на пароли изглежда се е отплатил за компанията. Отчетени са 277,65 милиона платени абонати по целия свят към второто тримесечие на 2024 г. – ръст от 8 милиона абонати спрямо предходното тримесечие.
От Netflix потвърдиха, че повечето от абонатите им са базирани в Европа, Близкия изток и Африка, което представлява 94 милиона от общата глобална абонатна база на Netflix – около два милиона повече от Северна Америка.
Появата на Netflix беше през 2016 г., докато Spotify лансира сравнително късно през 2018 г. Тези две години преднина са една от причините Spotify да изостава от Netflix по отношение на платените абонати, както и от Anghami като регионална услуга за стрийминг в Близкия изток и Северна Африка. Местните партньорства и опции за плащане на Anghami го направиха изключително популярен, с 58% от пазарния дял на MENA за стрийминг на музика.
Междувременно приходите от музикалната индустрия в Близкия изток и Северна Африка нарастнаха с 23,8% през 2022 г., като 95,5% от този растеж идва от приходи от стрийминг. Докато лидерската позиция на Anghami на пазара помогна за революционизирането на музикалния стрийминг в тези райони, Spotify отдели маркетингов бюджет за своите регионални усилия. Пазарът за стрийминг на музика там се очаква да се удвои от $1,5 млрд. през 2019 г. до $3,3 млрд. до 2027 г. — ще помогне ли растежът в този регион на Spotify да достигне до повече платени абонати от Netflix до същата дата? Само времето ще покаже.
Източник: Digital Music News