YouTube Music зае първото място като “най-добре приетата услуга за стрийминг на музика” през второто тримесечие на 2024 г., според ново проучване на компанията за маркетингови данни и анализ Kantar.
Последният доклад на фирмата за Entertainment on Demand (EoD), публикуван на 14 август, подчертава скока в приемането на стрийминг на музика, стимулиран от нарастващия апетит за немузикални аудио формати като подкасти и аудиокниги.
“Има значителна възможност за ангажиране на по-възрастни демографски групи, които са по-малко ангажирани, но показват сравнително голям потенциал. Предизвикателството е да убедим тези аудитории в стойността на платените абонаменти”, сподели Craig Armer, директор Global Strategic Insight в Kantar.
Въпреки че изследванията на Kantar показват, че 85% от хората, които не слушат активно все пак са проявили интерес към стрийминга на музика, опасенията относно разходите за абонамент остават основна пречка пред потребителите да се абонират.
“Тъй като много хора, които нямат активни абонаменти, се интересуват от музика, но се колебаят поради разходите, услугите трябва да се съсредоточат върху овладяването на препоръки от доволни потребители, за да привлекат тази неизползвана аудитория”, добави Armer.
В EoD доклад през 2023 г. Kantar обясняват, че силата на YouTube Music е именно във фокуса на платформата върху откриването на музика. Фирмата споделя, че това е довело до силен растеж през 2024 г. както за YouTube Music, така и за YouTube Music Premium.
Междувременно Spotify също са успепи да запазят инерцията си, постигайки два процентни пункта увеличение на абонаментите на годишна база, допълват от Kantar.
Проучването на Kantar разкрива, че Spotify е предпочитаната платформа за нови потребители на и над 55-годишна възраст, главно поради препоръки от приятели и семейство. Докато по-възрастните слушатели обикновено са по-трудни за ангажиране и са склонни да предпочитат традиционните формати като радиото, те често стават лоялни абонати, когато бъдат убедени, обикновено чрез препоръки и периоди на безплатни изпробвания на услугите на дадената платформа.
“Удовлетворението, измерено чрез вероятността да се препоръча услугата от потребителите, е постоянно високо за премиум услугите и изглежда незасегнато от покачването на цените през последната година”, споделя още Armer.
“Например, половината от премиум абонатите на Spotify вероятно ще препоръчат услугата на приятели и семейство. Това показва, че след като дадена услуга успее да убеди непотребителите, че си струва те да заплащат за съответните услуги, те могат да бъдат превърнати в доволни абонати”.
Spotify приключи второто тримесечие с 246 милиона плащащи абонати, добавяйки 7 милиона Premium абонати само през второто тримесечие, докато YouTube Music може да се похвали с насъбраните 100 милиона платени YouTube Music и Premium абонати по целия свят към месец февруари.
Източник: Music Business Worldwide