След около година тестване YouTube Music пусна нова функция, позволяваща на потребителите да търсят песни чрез тананикане, пеене или изпълняване на мелодия директно в приложението.
Функцията за търсене на звук, достъпна чрез wave икона в лентата за търсене, претърсва каталога на YouTube Music, съдържащ над 100 милиона официални песни, за да намери съвпадения. Предлага се за абонати на YouTube Music с iOS и Android.
Говорител на YouTube Music потвърди лансирането на новата функция чрез изявление по имейл. “Надяваме се да предоставим това на още повече потребители на YouTube Music в бъдеще“, сподели той.
Миналата година Google – който, подобно на YouTube, е собственост на Alphabet – представи MusicLM, експериментален AI инструмент, който може да генерира висококачествена музика от текстови подкани и тананикане.
В допълнение към новата функция за търсене, YouTube Music експериментира и с генерирано от изкуствен интелект радио за своите Premium абонати в САЩ. Тази нова функция позволява на потребителите да създават персонализирани радиостанции, като устно описват желаните от тях музикални предпочитания.
Тези нови възможности са част от по-широк набор от подобрения, които YouTube Music представи наскоро. Още през октомври компанията стартира тестова функция, която позволява на потребителите да създават персонализирани плейлисти с помощта на изкуствен интелект.
Друга нова функция, представена преди по-малко от година, е разделът Samples, който предлага персонализиран поток от кратки откъси от песни. Потребителите могат да разглеждат различни препоръки, да откриват нова музика и да запазват песни или музикални видеоклипове в библиотеката си.
По-рано тази година приложението отбеляза и постижението от 100 милиона платени абонати. YouTube Music предлага две опции за абонамент: самостоятелен план, фокусиран единствено върху стрийминг на музика, и пакет, включен в абонамента за YouTube Premium, който предоставя допълнителни предимства в цялата платформа на YouTube.
Въвеждането на тези функции идва, когато YouTube Music е изправен пред нарастваща конкуренция от други услуги за стрийминг на музика, включително Spotify. През март Spotify стартира пълнометражни музикални видеоклипове в бета версия за своите Premium потребители на 11 пазара, засилвайки надпреварата за предоставяне на още по-всеобхватно музикално преживяване.
Източник: Music Business Worldwide